Monday, August 6, 2012

DAP sebulat suara tolak HUDUD

Pengerusi DAP iaitu Karpal Singh secara lantang menyuarakan hudud tidak akan dilaksanakan jika PAKATAN RAKYAT memenangi PRU 13 akan datang. Dengan terang lagi bersuluh mengatakan hukum hudud adalah hukum yang tidak bertamadun sekaligus memperlekehkan pemimpin-pemimpin PAS yang di'kata'kan bersungguh-sungguh akan membina MALAYSIA sebagai sebuah negara islam dengan melaksanakan hukum hudud acuan NIK AZIZ.

Karpal Singh dengan jelas menyatakan Lim Kit Siang juga bersetuju menolak hudud dengan alasan perlaksanaan hukum hudud tidak tersenarai dalam buku jingga. 

Situasi ini jelas sekali yang PAS dan DAP tidak akan sehaluan dalam halatuju PAKATAN RAKYAT. PAS harus sedar bahawa DAP dan PKR hanya mempergunakan PAS untuk meraih sokongan orang melayu yang beragama islam terutama pakcik-pakcik atau makcik-makcik yang tinggal diluar bandar seperti dikampung-kampung atau felda-felda.

DAP mungkin lupa tentang 'semangat' orang melayu. Sehingga kini 'semangat' itu masih belum menyala kerana perpaduan orang melayu masih dipisahkan oleh pemimpin-pemimpin PKR. Ahli-ahli PAS juga patut sedar dari dulu lagi yang mereka hanya diperkudakan oleh Karpal Singh yang telah nyanyuk.

Undi PAS = Undi DAP = Undi CINA, wahai orang-orang melayu, mahukan anda dipimpin oleh bangsa singh atau cina pada masa akan datang...... jangan fikir untuk diri sendiri.... fikir juga untuk anak cucu bangsa kita.


No comments:

Post a Comment